söndag 2 november 2008

for sale



Har lagt ut några nya traderauktioner, alla objekt är vintage och i mycket fint skick: ullkappor, klänningar och nattlinnen. Lägg ditt bud härom du ser något du gillar.




"Flera veckor förspillde jag faktiskt på att söka utforska mig själv bara för att Hugo (Hugo är min älskare, eller rättare sagt han kunde vara det om han ville) skulle få veta allt om mig. Mitt ansikte, mina händer, mina utbrott, min andedräkt. Den där tiden hoppades jag ännu att det skulle intressera honom." (s. 23)



"Du är så tvärsäker. Jag är mycket, mycket mindre säker, jag är helt oviss. Varför skall du också nödvändigtvis resa denna knivsegg mellan oss av stålkalla definitioner. Jag ber dig om lite klärobskyr, lite dunkel, en vrå där det kan få finnas annat än barskrapad sten och mark." (s. 91)

(samtliga citat är hämtade ur Stina Aronsons Feberboken, från 1931, under pseudonymen Mimmi Palm)


If you see something which makes life taste sweeter, visit and put a bid on my new pretty auctions ! Lots of lovely vintage clothing for women.

2 kommentarer:

Anonym sa...

dina bilder är alltid så vackra, och kläderna likaså. men, jag har köpstopp till jul. känns bra i kistan.

Sofie Violett sa...

vallmovild - all heder åt dig!