söndag 23 november 2008

All I want for Christmas, is ...



Försöker nu skiljas från några av mina darlings. Om du är intresserad kan du titta & bjuda (men tyvärr inte klämma) på dem här

Jag säljer bland annat flera vinterkappor och tjusiga vintageklänningar, nattlinnen, baskrar, en krokoväska och en bok om Agent Provocateur. Auktionerna pågår till och med den 7e december, så om du vill köpa en julklapp till någon du tycker litet extra mycket om så hinner den gott och väl landa i din brevlåda innan jul.








I'm selling some seriously darling items, visit and put a bid on them here Lots of lovely vintage clothing for women. The auctions end on the 7th of December, so if you'd like to buy something to give away to someone special, there's plenty of time before Christmas arrives.

11 kommentarer:

Ellinor sa...

Den dära söta söta gråa kappan. På vilken sorts kropp passar den bäst?

Sofie Violett sa...

ellinor - Roligt att du gillar den! Eftersom modellen är något av en a-linje tror jag att den passar de flesta kroppstyper. Det viktigaste är nog att måtten stämmer överens. Möjligen inte så bra att ha för stor byst.

Anonym sa...

den dar klanningen med rosetterna pa var ju hur sot som helst den ska jag ta och kolla upp!

annika sa...

åh, nej, jag är värdelös på att komma på en historia. Jag påbörjar en massa små fast har ingen redig grund.. Hade helst velat ha en liten kärlekshistoria, men samtidigt inte för det gjorde jag ju förra året.. Så, jag hoppas jag kommer på nåt.. Har du nån idé?

amanda monceau sa...

oj, vad jag kämpar för den grönfärgade kappan, rosettklänningen samt den där andra svarta. tack, eller något nästan lika patatiskt.

Sofie Violett sa...

annika - svarar hos dig!

parc monceau - oh, men du vet vad de säger: resan är halva målet (som om vi lyssnade på dem..! och vilka är dem egentligen?) Vi ska ändå alla dö traderadöden förr eller senare. Men du, kappan är Grå!

Anonym sa...

Varför är inte vi i samma storlek så att jag kan köpa de fina kläderna du aktionerar ut?
Jag tänker tvångsgöda dig med muffins så att du måste köpa större kläder.....som du sen tröttnar på (;

Eller....kanske inte (;

Sofie Violett sa...

rosita - Men jo, man ska alltid köra på sin första tanke, and I'm up for anything! Dessutom kan ingen i stan tävla mot dina cupcakes, de är superba ♥

Tyvärr är ju många av plaggen små, ibland för små för mig att ha också. Men den gröna kappan är större - dock känner jag på mig att du inte är så inne på just pälskragar?

Anonym sa...

Men herregud. Vilka sagolika ting du har att sälja! Det värker i mitt redan ömmande hjärta att jag inte får köpa. Men den där rosettklänningen och första kappan... åh. det smärtar mig något enormt!

amanda monceau sa...

det var min meningar att skriva grå. någonstans och på många håll lever min hjärna sitt eget liv.

amanda monceau sa...

dessvärre blir det svårt att se fotona (som det är, det är enbart denna enda som är någon form utav målning) om man inte bor i lund/malmö. kanske skaffar jag en hemsida en vacker dag, kanske kommer jag in på konstfack som jag jobbar mot. var bor du?