onsdag 4 mars 2009

"The Pilot", work in progress

Idag jobbar jag med en helsidesillustration (och, beroende på vilken sorts framgång jag har : antagligen även i natt och imorgon) till Lyrikvännen. Fick fria händer, och har en diffus tanke om en pilot som representerar poeten/prosaisten som förlorat sina vanliga verktyg (a.k.a. sitt flygplan) och försöker hitta tillbaka till sin förmåga genom att vika nya i papper, testar nya material, nya vägar etc.

... just nu ser det ut ungefär såhär:
Vad gör jag annars? Försöker att inte glömma bort födointaget, slevar oentusiastiskt in mixad soppa...

... och försöker att inte tänka på att jag kanske borde vara nervös över att jag snart ska ha med målningar/illustrationer i två tidskrifter. Alla jobbiga tankar blockeras med en mycket hög volym:

Today I'm working on a short notice illustration for the swedish periodical Lyrikvännen. As for now, the hole thing circles around a pilot who's lost his air plane, and therefor starts making new ones out of paper - as a metaphore for the poets who's lost his inspiration.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad spännande!! Det får du berätta mer om sen :) Både konstverket och publikationerna!

Sofie Violett sa...

victoria - Oh, yes I will! Jag målade färdigt den i natt, så jag lägger upp den i kväll - så typiskt, fredag kväll när ingen bloggar :)