onsdag 18 mars 2009

fyra nyanser av värk

jag har nackvärk, efter helgens svimning som en följd av min största fiende: det obefintliga blodtrycket. Funderar på att någon dag skriva ihop en putslustig lista över mina bästa svimningar top10, om det skulle roa någon. Det finns bra material där - I'll humour you!

jag har spänningshuvudvärk, efter att ha burit ett par urgamla glasögon för att kompensera för att mina vanliga från Tom Ford oprovocerat knäcktes i måndags. De jag bär på bilden är ett par nya lånebågar från TF fast i en mörkare färg än mina vanliga, vars leverans antagligen kommer att vänta på sig upp till en månad. Kanske borde jag bara settle for these?

jag har värk i hjärtat, då det nu gjorts tämligen officiellt att ska bryta upp från mitt samboende och min underbara lägenhet. Stay tuned for osäkerhet, en näve separationsångest, en nypa ensamhet - alltså, lysande utsikter (!)

slutligen har jag en grym emotionell växtvärk, som en följd av alla förändringar. Böcker måste packas ner, kläder säljas, möbler göras av med, band klippas. Ska mellanlanda i min fina vän Ys vardagsrum, och kommer därför inte längre att sitta i Ms svarta 50-tals soffa när jag målar, utan istället i hennes med Josef Frank-klädsel - hur uppstyltat är inte det? Släng in min heliga birma bredvid också. Mitt liv som Elle Interiör, huu...

Jag sänker tänderna i solen och tar en glupsk tugga. Folk börjar bete sig som tvättäkta marskatter! Jag också! Jag köpte en randig tröja, vit och marin, igår - men jag vet inte varför. Eller jo, det gör jag nog. Har även skaffat ett SJ Prio-kort, med en förhoppning om att resorna till Stockholm kommer att öka lavinartat i sin frekvens

(-01d ♥ 04:33:01)

I'm moving. Somedays it feels like crap, but for most of the time I'm behaving like a cat playing on a hot tin roof. I have great expectations, even though all of this tend to result in a poor blogging behavior.

4 kommentarer:

Joanna sa...

det var sannerligen en mängd olika nyanser det.

de två sista avundas jag dig minst av allt.
men tänker att om man nödvändigt måste utsättas för sån värk så kanske våren är den bästa tiden?
men sol, vitt vin, vänner och sena kvällar, nya dofter och nya röster - kroppar att dansa nära bara för en kväll.

jag hoppas att josef frank-soffan tar dig snällt i sin famn sen när det behövs.
för det kommer det ju att göra.

i övrigt skulle i alla fall jag roas av en sån 10-i-topp-lista.
har själv bara nästan svimmat, och det en enda gång i hela långa livet.
ge mig en inblick, en med bra material dessutom det vore ju toppen.

Moa - En magisk purt... sa...

KRAM mot eländet. Skrev ett inlägg innan men vet inte om det kom med för min internetsalld är knäpp. Men hoppas i alla fall att allt blir bättre än du tror. Och du kanske kan trösta dig pyttelite med att du är med i min blogglänklista idag?

Mikkle sa...

good luck! after moving seven times myself, i know how horrible packing up and unpacking is

Sofie Violett sa...

joanna - Tack för din fina fina kommentar, och ja - du har givetvis rätt: om det ska ske någon gång på året så är det nu. Vi går bägge i väntans tider - med skillnaden att jag inte har en aning om vad jag väntar på. Listan is comin' up! ♥ ♥ ♥

woa - Ja, kram tillbaka! Du finns också i min, jag har varit så dålig på att uppdatera den.

mikkle - Thank you! And yes, it feels a.w.f.u.l. I haven't actually got myself around to it yet, I need a serious slap on the head! ;)