fredag 6 mars 2009

I'm waiting for the right kind of pilot to come

© "The Pilot", watercolour , ink and Pro Marker

(
click to enlarge - recommended!)


My illustration for the swedish periodical Lyrikvännen, is finished! What probably should be said is that the periodical is mainly about poetry. I think about the poor pilot as a lost poet, of some sort. The paperplanes can function as an easy symbol for any kind of creative expression.

I'm planning to make a proper background for it in the future, but as for now: this pilot stands alone






8 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

Underbar! Jag kom att tänak på barnboken "Lille prinsen". Den rekommenderas verkligen förresten.

Sofie Violett sa...

woa - Tack! :) Jag har ett minne av att gilla den boken.

Milena sa...

Åh, helt fantastiskt fint!

Sofie Violett sa...

milena - Tack, du!

Anonym sa...

Jag kan inte sluta titta. Intressanta små detaljer och ett klart språk.

Anonym sa...

Helt fantastisk. Känns som att alla dina tavlor har ett tydligt budskap. Det har inte riktigt jag lyckats med kan jag ju säga på rak arm :P

Sofie Violett sa...

p - ♥ ♥ ♥

victoria - Tack, fina du! Ja... tror det har mycket att göra med att jag praktiskt taget använder tavlorna som dagböcker, även om det inte är tydligt 'på internet' så handlar det ofta som sådant jag formulerat om och om igen i flera veckor eller månader - kanske därför de nästan blir övertydliga rent visuellt. Hm...

Anonym sa...

Fast det är ju fantastiskt! If I had those abilities..Du är kanske för filosofisk för ditt eget bästa ;)