fredag 2 oktober 2009

0 °C

Temperaturen kryper förnedrad fram till nollstrecket. Min första seriösa (ja, alltså inte 3 månaders studenterbjudande) prenumeration på SvD dimper försynt ner genom brevinkastet, vill inget illa. Jag är sur på mina lärare för att utbildningen jag går levererar daterade kunskaper lagom till examen, och de tycks inte ha lust att utbilda oss i de nya svårare systemen. Vilken madeleinekaka som helst tycks nu kunna rycka bort min uppmärksamhet och marken under fötterna, likt en annan jävla Diorballongansamling.

Detta kan kanske Kaspar Prinz's stop motion kortfilm illustrera.
Kolla gärna in bägge prinzarnas arbete, om du har tid.




Jag blandar färg istället.

3 kommentarer:

Linnéa Ingrid sa...

Diorballongansamling - jag älskar liknelsen!

Sofie Violett sa...

linnéa ingrid - Haha, tack! Jag är rätt nöjd med den själv. Är så j*vla trött på de där ballongerna vid det här laget.

Linnéa Ingrid sa...

jag gjorde en liten copy cat på det, med länk dessutom!