tisdag 6 oktober 2009

mitt gruvschakt


























Jag har aldrig målat sten tidigare. Har ingen aning om hur den beter sig, vad den har för färg eller hur skuggorna faller, och jag har ärligt talat heller inte tid att ta reda på det. Jag måste även uppskatta ett pris på mina tavlor att fylla i blanketten till Liljevalchs. Det krävs en viss hybris för att värdera det egna arbetet - eller ett större antal glas whisky. Stod och fingrade på denna eminenta bok på akademibokhandeln för några veckor sedan. Den hade bland annat ett kapitel som handlar om just hur man värderar sitt nedlagda arbete rent ekonomiskt, samt hur man står på sig för att faktiskt våga och kunna värdera det tillräckligt högt. Önskar verkligen att jag hade råd (drumroll!) att köpa den.

7 kommentarer:

niclas sa...

fantastiskt!

Anonym sa...

Det blir ju bara finare hela tiden! Skulle ha väntat med att släppa skivan tills du var helt klar. Otroligt vackert!
/Emil

Sofie Violett sa...

youruiner - Tack! You ain't seen nothing yet ;)

emil - <3 <3 <3 Jag ska trycka den på tryckeri nästa vecka, tänkte göra en kopia till dig som du kan sätta upp hemma om du vill? Kram!

Nathalie sa...

Du anar inte hur mycket det betyder att få hör från någon som är så begåvad som du. Dina bilder är alltid lika inspirerande. Hoppas verkligen du kommer in också, det är du verkligen värd.


Och jag har förövrigt samma problem. Med prissättningen. Det känns lite konstigt.

Nathalie sa...

Jo, den tanken har också slagit mig. Ska hämta ut fotokopiorna idag, så det blir till att bestämma sig nu. Har årets katalog hemma, så jag ska kika igenom den. Fast man börjar ju tänka i konstiga banor, arbetstid, materialkostnad...och vad skulle någon egentligen vilja betala för en tavla av MIG? Det kommer nog bli typ "tänk på ett nummer mellan 2000 och 5000"...

Nina Lindgren sa...

oh! extra imponerande med akvarell tycker jag.... lycka till med liljewalchs!

Sofie Violett sa...

nathalie - Blunda och peka på en siffra, är ju annars en metod väl värd att testa! Aah! Jag vill verkligen se vad du har skickat in, är så nyfiken. Ska hämta mina fotokopior idag och sedan sätta mig och ja... blunda och peka på en siffra helt enkelt.

nina lindgren - TACK! <3