måndag 23 februari 2009

den hunden hade sin väg med mig



I övrigt känner jag att ett hål i huvudet inte skulle skada just nu. Jag vill låta saker sippra ut, göra plats för allt som kan relateras till oskuld och arsenik. Tror att de flesta skulle tjäna på att fira ett nytt år à la benknäckaren. Vissa saker behöver man (man som i jag, alltså, jag vet ingenting om er andra) jobba ur sitt system flera gånger. Kasta i från sig om och om igen, och kanske bli tvungen att göra så under en lång tid (tänkte skriva "under hela livet", men jag har bättre framförhållning än så). Kan illustreras i både en ledsen djurbild och engelsk text:

Och så litet konst också ... har börjat på en ny tavla som ska behandla förändringar i största allmänhet, den unga vänskapen, litet arkitektur och musik, med ett annalkande krig i bakgrunden (se slarviga skisser nedan som antagligen inte stämmer om några timmar).

Material kan göra mig smått galen ibland. När jag surfar runt, eller går på utställning, och inte fattar vad konstnären använt för sorts duk, exempelvis. Särskilt när det gäller stora dukar, vilket jag inte har ekonomisk tillgång till eller möjlighet att riktigt förstå. Vet ju att man kan bygga ihop gigantiska dukar, när man håller på med olja och akryl och liknande, men jag målar på akvarellpapper som ofta är frustrerande små (läs. ca 50 x 65 cm). Har kollat på dessa, och fastnat för Arches Rulle Fin yta 300gr 1,13x9,15m för 1 353,00 SEK. Om jag skär upp rullen i nio ark kostar de ca 150 sek / st. Känns det rimligt? Himmel, vilka detaljer jag skulle få plats med på ett sådant ark! ... med risk för att allt socialt och akademiskt liv går åt skogen. Spicy!


I övrigt har jag ingenting att komma med.
Ja, förutom att I'm gonna show you I've got no game plan, . Ehe!

5 kommentarer:

I.S sa...

Jag brukar försöka med skräp-litt när jag vill få hål på skallen. Föreställer mig hur min hjärnsubstans luckras upp och börjar söka sig mot den svagaste punkten och till slut nöta hål. Inte för att jag har något emot det, det är snarare en ganska sensationsartad njutning.

Sofie Violett sa...

i.s. - En av mig ännu obeprövad metod, men jag är öppen för förslag! Några lämpliga litt-tips? Kul att se att du är uppe och svänger runt - damn that coma, bitch! ;) Philip sade häromdagen att du tjatar på honom att läsa Murakami, vilket jag tyckte var kul för honom läser ju jag (ja, och alla andra hmpf!) också massa av, och då tänkte jag att jag i framtiden skulle skriva några rader till dig om det. Stay tuned.

Moa - En magisk purt... sa...

Men, men. För mig är det obegripligt att du inte sålt något, fast du kanske inte vill. Och nej, det är ju inte det allt handlar om men nog är det kul. Jag är uppvuxen på österlen och därmed konstrunda, vet inte var du bor men kan du inte kolla något sånt. Du är ju så bra!

Mikkle sa...

i'm in love with your sofa!

Sofie Violett sa...

woa - Tror det mest handlar om att jag verkligen inte har försökt att göra så. Jag hyser någon sorts förhoppning om att ha en utställning, det är därför jag så att säga sitter på dem. Österlen - nice!

mikkle - Thanks! It's "Josef Frank".