lördag 14 februari 2009

curve your enthusiasm



man kanske skulle ta ... tåget idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket! Behövde höra det där just nu. Lite trött på folk som försöker minimera ens prestation bara för att man inte är unik i vissa ögon. Suck! Who are they to judge? Studerar du på heltid?

Anonym sa...

Det är inte så att jag suktar efter att få bekräftelse. Verkligen inte! Utan det är bara roligt för egen del att se min egen utveckling och det jag gjorde i början var en annan variant (streetstyle). Lite förenklat cartoonigt men det är ju det senare som jag tycker om allra bäst. Skuggarbetet och visst utvecklas jag. Det jag stör mig på med vad vissa personer tycker (varför skall folk tycka så mycket?!) så mycket om vad andra gör. Givetvis gör de detta i förhållande till sig själva. Det gör vi alla. Men det som försvinner i allt detta är det faktiskt finns vi som älskar att skapa (utan att följa strömmen och starta mål/rit-blogg för att alla andra gjort det tydligen) och INTE kopierar andra människor. Även stilar kan påminna om varandra så handlar det ju inte om det. Alla som har en illustrationsblogg har inte som värsta dröm att arbeta med det på heltid och tjäna kosing utan bloggen blir en förlängning av hobbyn. Jag har inte skickat till förlag än men jag jobbar på att bygga upp en bra portfolio. Att få kritik är helt okej för min del. Obefogad sådan, känns lite off och ger mig inget men att kunna påpeka "du skulle kunna göra så här för att framhäva det här" eller "om du lägger till här och ta bort där så blir det så här". Sådant tycker jag om att höra och det är något jag kan göra något åt. Att bara säga "du ritar som alla andra förutom jag för jag har min egen stil". Ursäkta? Ja, nu blir det ju äcklig bloggskvaller och jag vill hålla mig borta från sådant. Det är inte därför jag bloggar.

Låter som en soft utbildning! :P Hoppas du lär dig något. ;)