tisdag 27 januari 2009

hela havet stormar


har gått och blivit jätteblond, det känns fruktansvärt otäckt. Sade till min frisör:
- Det vore nog bra att prova det någon gång ... så gör det väldigt ljust!
hon - Men hur ljust?
jag - Jamen ... [vill inte slita mig från min skvallertidning som visade beachbilder på Amy Winehouse] bara jag inte ser ... ja, dum ut! [förlåt! men - vissa straffar Gud snabbt, som synes nedan]
hon - Men det har du ju dina glasögon till!
jag - ...
tack vare fina I.S. kommer några av mina bilder snart vara med i en jättebra tidskrift. Jag är väldigt glad över detta, och som synes på fotona inte ett dugg nervös eller ängslig. Fullt ös, medvetslös, som vanligt.

... jag har därför bland annat målat (en grov överslagsräkning) mellan 750-800 st (eller 24.000 st, det beror på hur optimistiskt man räknar) vågor, som täcker bakgrunden till tavlan "The Seagulls". Om inte detta kommer att driva mig till vansinne, then I don't know what will. Jag vaknar; tänker bara på korta böjda bleckstreck. Jag somnar; tänker uteslutande på korta böjda bleckstreck, fast nu är de många många fler. Har vidare praktiserat metoden att lyssna på en och samma låt i hörlurar, medan jag målar, utan att resa mig eller inta vätska på fyra timmar. När jag väl kravlar upp, blank i huvudet, är det bara grannen i huset mittemot som är vaken. Han sitter som vanligt halvnaken precis framför fönstret och spelar internetpoker.
I've gone blonde. And also, some of my drawings will soon be featured in a great periodical. I feel very happy about this!

7 kommentarer:

I.S sa...

Herregud! Du får inte bli sjuk på grund av ordkonst, då är det inget bra. Drick vatten människa. Håret blev fint tycker jag.

annika sa...

skoj! Blond är bara roligt. typ. Du fick ett inlägg på min blogg om dig. Hoppas det var okej att jag tog en av dina bilder. Annars får du hojta till!

Sofie Violett sa...

i.s. - Haha! Nejdå! Jag tog bara fram min inre dramaqueen - blir alltid så när jag bloggar av någon anledning. Jobbet skulle bli gjort i vilket fall som helst, strecken dragna osv - och på samma nattsuddarsätt. Ordkonst sätter bara den där nödvändiga extra pressen som gör att det verkligen blir färdigt. Jag kan nästan bara jobba mot deadline, poorly! Så det är _jättebra_! <3

annika - Jag gick igenom min inre frisyrkarta över bloggpersoner (det lät hemst opersonligt, men jag tror du vet hur jag menar) som jag tycker är snygga i sitt blonda och du var on top of my list. <3 <3 <3 Vilket fint inlägg, missy. Jag blev jätteglad. Snart borde vi börja mejla eller dyl. ;)

Anonym sa...

underbart fint ju. älskar lockarna!

Anonym sa...

ja efter allt det dar sa ar det klart att du fick en valfortjant liten "award" inne hos mig :)

Anonym sa...

hade en creepy doktor som brukade associera till alabaster. nu tar jag efter: vacker! alabaster!
men mest nyfiken är jag på blusen/the second skin.

Sofie Violett sa...

jennifer - Tack! Jag sov på gamla sämsskinnrullar.

mothersvea - ♥ ♥ ♥ it's an honour!

anna - Men! I vilket sammanhang? Var det typ "ditt skelett är..." eller "dina tänder är..." eller "you're beautiful mind is like..." ? ♥ Blusen är från Noa Noa och bäres bak-o-fram, för att visa knapparna - man får inte va' dum!