tisdag 8 september 2009

detaljer


13 kommentarer:

A sa...

tack, s. nu glider jag omkring längs linjerna och är alldeles stOrÖgd.

niclas sa...

jättefint! du är grym.

Sofie Violett sa...

youruiner - Nejmän, tack så mycket!

Niklas Asker sa...

Du är grym Sofie!
Konsthögskolorna står på kö utanför din dörr.

Sofie Violett sa...

niklas - Är det sant? Aaaah, jag vet inte hur jag ska besvara detta. Förhoppningsvis genom att _inte_ stå och grina nästa gång vi ses! (jag skäms litet för det där!)

Niklas Asker sa...

Det är sant, du borde verkligen satsa!
Och folk är alldeles för rädda för att grina i vårt samhälle. Jag grinar så ofta jag kan...

Moa sa...

Alltså, garnet. Garnet! Är det någon speciell tanke med att dina stickande gossar är så, uh, välutrustade??

Sofie Violett sa...

moa - Absolut! Egentligen är det två anledningar: Jag har aldrig tidigare målat någon av manligt kön (ja, förutom den stackars lilla Piloten då..) och jag tror att precis som alltid när man närmar sig någonting hm..."okänt" så betonas det generella. Tror att jag ganska omedvetet framhävde det som jag vet att alla män har gemensamt, helt enkelt. Samtidigt var det inte helt omedvetet heller, jag ville ju att pojkarna skulle fungera litet som symboler för vuxna män. (Ps. jag har verkligen _ansträngt mig_ för att inte dra några snuskiga skämt i detta svar, det är ju trots allt onsdag kväll, ds.)

Moa sa...

Jag är mycket imponerad av bristen på snuskiga skämt i svaret, och hoppas att du inte så frågan som kritik heller, det var bara något jag undrade. Hoppas att jag inte var den enda som noterade detta. Men det var det kanske. Jag är hur som helst nöjd med svaret, tack!

Det är en jättejättefin målning, jag gillar den otroligt mycket, och som någon annan sa, Konstfack borde stå på kö för dig. Om man nu kan köa med enbart sig själv, men eh ja. Andemeningen = du är bra.

Sofie Violett sa...

moa - TACK! från djupet av mitt hjärta.

Och nej, jag tog det verkligen inte som kritik. Vet att det var någon annan som frågade det också för några inlägg sedan... Personligen hoppas jag att så många som möjligt ska gå i så tunga funderingar över mina pojkars hårdheter, som möjligt. Nu ska jag gå tillbaka och ställa mig i min enmanskö. Kram!

Johanna Af Apel sa...

Wow, helt fantastiska bilder. Har nog halkat in på din blogg någon gång tidigare men sedan tappat bort den igen. Jag är väldigt glad att jag halkade hit igen. Makalöst fint.

Sofie Violett sa...

johanna - Tack för komplimangen, jag blir såklart oerhört glad! Och kul att du hittade tillbaka till mig ;)

frida sa...

sanslöst fint.