tisdag 21 april 2009

Hund, istället för pausfågel

Flytten och allt därikring har slitit ned mig till fotknölarna. Om jag haft en pausfågel i min ägo skulle jag posta den här och nu. Istället den bronsskulptur av en italiensk vinthund (musklerna! spänstigheten! "greyhounds are quizzical, sometimes shy, very sensitive and surprisingly gentle. They possess superior intelligence...") och vindlande italienska träd - de två bilder jag uteslutande (eh, nej) tillägnat min uppmärksamhet de senaste veckorna, vilket i sin tur leder fram till den tavla jag hoppas måla på medan jag sitter i en liten grön emmafotölj på en balkong och kikar ut över vattnet. Jag försöker gotta mig i faktumet att jag besitter större reserver än vad jag först trodde, men det går sådär. Mitt tålamod med tillvaron är snart slut.


SAB-koden för kärlek skulle kunna vara G.096z. Why not? Jag känner mig blödigare än någonsin! Dock mer inne på Bloomsburygruppen och skummande fräsande vågor inför helgen v.17 som snyggt smälter samman med helgen v.18. Jag ser fram emot att upptäcka vem jag är när jag kommer ut på andra sidan av allt det här, om cirka sex veckor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir nog en spannande tavla tror jag!