tisdag 28 april 2009

fru fortuna och herr fry


Har laborerat med diverse arbetsprover som jag ska lämna in till en uttagning imorgon. Med en stor (nej, snarare gigantisk med tanke på att det enda jag har vid sidan av min icke-existerande konstnärliga utbildning och erfarenhet är min charm, och let's face it, den ligger på minus denna månad) portion tur hoppas jag att på så vis få både en viss inkomst och en väldigt rolig sysselsättning under en de dammiga sommarmånaderna.

... vid närmare eftertanke är det nog sömn jag behöver, inte medlidande. Det tar mig aldrig någonstans. Om jag behagar vakna imorgon, skulle jag inte ha någonting emot att bli väckt av mr Fry:

- It appears to be morning. Very inconvenient, I agree. I believe it is the rotation of the Earth that is to blame, Sir.

- I'm afraid the staff has absconded, Sir, and it is my day off. I trust it would not be too onerous, Sir, to make your own exquisitely sliced toast and perfectly cooked breakfast?

- Let us seize the day and take it roughly from behind, as the Colonel used to say in his unfortunate way.

- The world has been very anxious to hear from you for the last eight hours. Shall I inform the news agencies you're about to rise, Sir?

- It is time to face the day. Shall I cancel your appointments and book a hotel for a month in Seychelles? Very good Sir.


Tomorrow, I'm going to turn in some material of mine to an art-contest. Oh, how I hope I'll slip into the bunch of lucky winners, since it would give me both some much needed money, but also something exciting to occupy myself with during the dusty days of summer.

5 kommentarer:

Kusin Linnéa sa...

the, pilot, the pilot, the pilot <3!

annika sa...

vad söker du?

Sofie Violett sa...

annika - Det var arbetsprover till en konstävling som går ut på att ge färg och form åt en gigantisk julkalender + utställning av alstren, men jag har inte mycket hopp... Dock mycket hopp om dig och konstfack+beckmans! <3

annika sa...

Men konstfack kom jag inte alls in på tyvärr, och beckmans har jag inte sökt :)
Berghs väntar jag på svar från, men det känns inte helt hoppfullt. Ska nog söka lite ad-assistentjobb eller liknande i Karlstad till hösten hade jag tänkt.

Sofie Violett sa...

annika - Åh, så var det ja, Berghs... Jag gillade verkligen dina arbetsprover. Trots motgångar måste jag säga att det verkar bra att de svarar så pass snabbt efter inlämningarna, om man jämför med universiteten som man får vänta hela sommaren på tills knogarna vitnar bort. På så vis kan man ju trots allt strukturera hösten.