onsdag 17 september 2008

"The Seagulls", work in progress...


Den senaste veckans sporadiska arbete kommer snart att resultera i "The Seagulls": mina tre damer är nästan färdiga, sedan saknas endast havet och horisonten. Denna är avsparken inför en ny serie målningar, där samtliga motiv relaterar till en dekadent och svävande epok.

(klicka för större)



(klicka för större)


The result of the last weeks sporadic efforts: "The Seagulls". My three ladies are almost done, and only the sea and the horizon is left to get down with. This one is meant to be the kick-off for a series of new paintings, which all will relate to a decadent and vague epoch.

18 kommentarer:

D sa...

Hej! tack för din kommentar :) precis så trodde jag också, jag lånade alla böcker och tog med dem, men hade ingen aning om att jag skulle ha läst dem. Nu, en vecka innan min första tenta i Antiken & Medeltiden, ligger jag ett par böcker efter.
Din blogg verkar ju helt underbar, har aldrig besökt den förut men ska defintivit återkomma hit!

Madelen Holmström sa...

hej :) jag såg på tradera på någon av dina autioner att du har ett par prickiga nylonstrumpbyxor :) var har du köpt dem ? :)

Sofie Violett sa...

Madelen - Hej, de är köpta på Noa Noa :)

Anonym sa...

du har talang så att jag mår illa. fy satan, ursäkta språket, vad bra du är!
Får mig att ifrågasätta varför jag brukar leka med en penna på ett papper ganska så ofta. Men men. Du är grym tjejen, g.r.y.m! :)

Anonym sa...

Vilka otroligt fina grejer du gör! Gillar dina pussy massor. Och dessa såklart.

Sofie Violett sa...

Kajsa - guud, vad svarar man på sådant, mitt huvud sväller av stolthet, donnan! Jag har hitills aldrig visat upp något jag målat, så det känns så konstigt att plötsligt få respons, men kul. Jag kommer att fortsätta att hälsa på i din blogg, samt slå dig i huvet om du släpper den där pennan! ♥

Fröken B - Tack! Vad roligt att du gillade mina pussy:s, de är grymt jobbiga att ha att göra med, men det är nog värt det i längden. Jag älskar verkligen dina samlarobjekt, lavaritningar och... ja, Allt! Alltid ♥

Anonym sa...

I LOVE THIS!!! Love, love love. Can't wait to see it finished. The colors are so incredible.

Sofie Violett sa...

♥ sarah ♥ - you do!? I'm seriously fainting over here!!! It makes me happier then the most spoiled child getting a pony on x-mas eve! ♥ ♥ ♥

vallmovild sa...

jag älskar, fullkomligt älskar den här bilden. de är verkligen så underbart vackra dessa tre damer. och de härliga fägerna på insidan av paraplyerna lyfter bilden till oanade höjder. jag skulle kunna sitta här hela dagen och hitta och förtjusas över alla utomortentligt vackra detaljer! strålande.

Sofie Violett sa...

vallmovild - Nu gjorde du min dag, indeed! Jag blir verkligen otroligt glad över att höra att den talat till dig! Går runt med ett fånigt leende på läpparna, ungefär. Tanken var väl att fiskmåsdamerna har "hela himlen i sina paraplyer", att de ska ha liksom fångat in den, på något vis..

Anonym sa...

åh, jag blev helt förälskad i den här bilden. vilken talang du har!

Sofie Violett sa...

Emma - Tack, och vad kul att du gillar den!

Lady Thirty sa...

jättefin bild!
gillar insidan av paraplyerna :)

väntar nyfiket på slutresultatet.

Anonym sa...

åh, de är helt underbara! vill ha deras kläder.. :)

Sofie Violett sa...

lady thirty - vad roligt att du gillar dem! Bakgrunden är på väg, jag gör alltid allting i omvänd ordning, att börja med förgrunden är ju närmast dödsdömt!

katarina - jag kan klä av dem åt dig om du vill ;)

Anonym sa...

Vilket fantastiskt detaljarbete! Riktigt snyggt!

Sofie Violett sa...

boysen - Tack! Det tog en himla tid, ska du veta ;)

Anonym sa...

Det gör tyvärr det när det ska bli bra och detaljerat :P Men det är väl också tjusningen i det. Man lär sig bli mer tolerant över ens kapacitet även om man vill bli klar på bara några sekunder :P