torsdag 25 september 2008

nightmares for sale

Häromdagen fick jag ett bekymrat mejl från någon sorts 26-åring:

"den masken du bär på fotot är hemsk och har gett mig mardrömmar"

... det blir svårt att toppa detta - att få delta i korrumperandet av mina medmänniskors skönhetssömn! Så, om du vill köpa någonting av mig - med hög risk för mardrömmar - klicka här.



The other day I got a troubled e-mail from some kind of 26 year old, saying "that mask you're wearing on the photo is horrible and has given me nightmares". So - now I'm involved in corrupting the beautysleep of my fellow citizens. Visit and put a bid on my new pretty auctions ! Lots of lovely vintage clothing for women, and some new items (... and watch out for those bad dreams).

7 kommentarer:

vallmovild sa...

haha, det var ju riktigt underhållande faktiskt. stackars lilla 26-åring. jag tycker däremot att bilderna och kläderna är underbara, och den där vita koftan skulle jag gärna lägga rabarber på.

Sofie Violett sa...

vallmovild - hehe ja, verkligen. det är.. förundrande vilka åsikter vissa människor absolut måste få dela med sig av. jag har inte fått särskilt mycket direkt riktad "hatpost", som många andra, thank god. jag uppmundrar alla till att rabarbra! :)

Anonym sa...

den där masken är underbar. ge mig den! det skulle finnas en dag där alla skulle gå runt i sådana masker. jag skulle nog inte ens se någon större skillnad mot nu.

å en tanke på annat håll... den fick mig även att tänka på bandet "the residents" som aldrig spelat utan sina masker. de vill göra sig kända för musiken, inte för deras ansikten.

Anonym sa...

Var har du fått tag på denna fina mask???? Ro hit den ögonabums!!!!

Sofie Violett sa...

Mikadzuki - Jag köpte den förra sommaren när jag hälsade på några vänner i Venedig. Först frossade jag i sådana som glittrade i en massa färger och material, men till sist fastnade jag för den här, som är så vit och enkel.

Anonym sa...

Älskar den svarta sammetsklännningen som du säljer på tradera! Tyvärr älskar den inte mig tillbaka... Tack för din kommentar förresten!

Anonym sa...

Ojj vilka fina klanningar och skor!! WOW! Synd bara att jag inte kan kopa dom eftersom jag e minderarig!