fredag 27 november 2009

skifte



Har inte bloggat på några veckor, på grund av några olika orsaker. Främst för att jag just nu jobbar praktiskt taget dygnet runt med en ny, stor akvarell - som känns alldeles för personlig för att posta en massa halvdana work-in-progress -foton på. Jag uppskattar att avskärma mig och vända på dygnet en aning. Just nu behöver jag dessutom känna mig litet professionell. Det handlar om stora kålfält och blå kristallkronor, om skapande och nutrition, om skördetider.


Det dröjer heller inte allt för många veckor tills hemsidan och den nya bloggen (denna känns totalt otymplig, obekväm och mest som ett förvuxet, oönskat djur jag inte vet vad jag ska göra med längre) ska sättas på prov. Underbara P bygger ett molnlandskap åt mina akvareller, som kommer att växla väderlek beroende av vilken tid på dygnet - och under vilken årstid - man besöker det. Jaja, you'll see.


Godnatt.

7 kommentarer:

annika sa...

åh, jag jobbar också på hemsida och kommer slänga bort min gamla trista blogg-portfolio. Det kommer bli skönt. :)

Sofie Violett sa...

annika - Vad roligt!! Hur ska den se ut tror du? :) Jag håller med till 100%. Och personligen så känns det så otroligt idiotiskt av mig att blogga "personligt" i direkt samband till platsen där jag visar upp bilderna. Inte bra.

Linnéa Ingrid sa...

Jag är full av förväntan och väntar med spänning!

Elin sa...

Fan, vilken härlig blogg att vila ögonen på!

Nathalie sa...

Håhå. Ska du säga. Man vet inte var dina verk börjar och slutar. De känns så precisa och geometriska men samtidigt sponatana och framförallt livfulla. Jösses vad du kommer att gå långt.

Moa sa...

Men du kan väl fortfarande lägga upp work in progress-bilder här? Jag gillar den funktionen jättemycket. Men det ska bli kul att se din nya sida sen, den låter fin. Det här fotot var också jättefint.

Sofie Violett sa...

nathalie - <3 <3 <3 <3 <3 <3 Vad du gör mig glad, Nathalie! Tack för den enorma bekräftelsen.

moa - Sidan kommer att bli SÅ fin! Jag praktiskt taget dregglar över tanken på den, dygnet runt. Jag kommer att göra någon sorts blogg som kommer att se ut precis som hemsidan, och blogga därifrån. Eftersom mina work in progress-bilder är typ det enda vettiga jag har att blogga om så skulle jag inte drömma om att sluta med dem ;)