fredag 13 november 2009

Liljevalchs Vårsalong 2010 / ¿Qué he hecho yo para merecer esto!!

Hej!

1. Jag har bytt hårfärg. Nu är jag in the company of wolves... into the woods... and, what not.

2. För ett par dagar sedan hände det största som hänt mig hittills i mitt liv, som inte berör privatlivet, vill säga. Jag fick reda på att jag blivit uttagen till att ställa ut tre av mina akvarellmålningar på Liljevalchs Vårsalong 2010.


Faktumet har ännu inte sjunkit in, och jag tvivlar på att det faktiskt kommer att göra det än på länge. Ängslan, nervositeten och stressen inför allt som måste göras skvalpar dock runt som en retande sötma i munnen, som knastrande flour som ingen egentligen vill skölja bort: Originalmålningarna måste scannas och bearbetas professionellt, eventuellt ska posters och vykort tryckas upp till försäljning i anslutning till utställningen; passepartouter måste laserskäras och ramar beställas; transporteras till Stockholm illa kvickt; en officiell hemsida måste byggas snabbt - min ack så krispiga Svanesång kommer att avlivas och kläs av de lager jag är mindre stolt över alt. inte bryr mig om längre, för att sedan återuppstå i en annan skepnad, på ny plats, etc.


Det kan vara mycket svårt att själv urskilja kvaliteten hos de tre stora akvarellpapper som fått min odelade uppmärksamhet, under väldigt många månaders tid. Det här är sådant jag målat och sedan lagt undan för att inte titta på i nästan ett år. Jag reagerar genom att åka till simhallen och pressa meter efter meter tills kloret torkat ut varje por av misstänksamhet. Avreagera mig. Fördjupa mig i nästa målning. You're only as good as your latest effort, glöm inte det barn.


Men, jag är väldigt väldigt väldigt glad, förstås.


De antagna tavlorna är: The Seagulls ...... The Last Yule of Little Dorte ... / ... Off Shore







I'm one of the lucky (132) who's been selected to participate in Liljevalchs Vårsalong 2010. This is by far the greatest thing that's ever happened to me, and my pretty much non-existing artistic career. At the moment, I can't really believe that my watercolors will actually be displayed in a real gallery!

22 kommentarer:

fröken lila sa...

vad kul, grattis! jag ska vara en helg i stockholm i slutet av januari, dá ska jag passa pá att gá dit och se dina bilder in real life!

Sofie Violett sa...

fröken lila - Tack! Vad roligt! Jag kommer säkerligen att lurk around i närheten där, ska du se.

Unknown sa...

Hurra! Åh! Hurra! Så kul - och Yule kom med - hipp Hurra! <3 <3 <3 <3 <3

niclas sa...

Fina bilder, allihop!
Och grattis, kul för dig.

annika sa...

åh grattis grattis grattis!

Camilla sa...

Åh! Herregud, det är ju helt fantastiskt! Världens största grattis! Åh, vad glad jag blev för din skull - duktiga, begåvade du!

Sofie Violett sa...

moa - <3 <3 <3 Du kommer väl?

youruiner - Tack så mycket!

annika - Tack tack tack! Såg att du säljer dina prints nu, roligt!

camilla - Tack Camilla! Vad värmer otroligt mycket. Kommer gissningsvis att mejla dig i dagarna, jag behöver råd i diverse frågor!

Narcisse sa...

Gratulerar! Jag har ju följt ditt arbete här på bloggen ett tag nu och alltid imponerats och fascinerats av dina detaljrika tavlor. Jag upplever dem som ngt speciellt och eget. Det är helt rätt att du får det erkännande Vårsalongen innebär. Igen: grattis!

Unknown sa...

Ja, så klart! <3 <3 <3 <3 Men hur var när???

Sofie Violett sa...

narcisse - Tack så hemskt mycket för dina fina ord! Jag blir mycket glad och kommer från och med nu att rodna mig till sömns! <3 <3 <3

moa - Gissar att din mest relevanta fråga är När: det ska tydligen vara någon sorts festlighet kvällen innan vernissagen. Men jag tror att det öppnar för allmänheten den 29e januari. Det vore jättekul om du och Martin kunde komma då (eller någon annan dag)! :)

ellen alström sa...

det ser jag fram emot! grattis!

Anonym sa...

Jag bockar och gratulerar
bagarnarne

Sofie Violett sa...

ellen - Tack!

bagarn arne - Tack så mycket! Jag undrade just vart du blivit av ;)

Rebecka sa...

Jisses så fint och lockigt och rött hår och grattis som tusan till uställandet. (Jag hittade precis hit från Annika Bäckströms blogg).

Sanna sa...

Hundrafalt grattis! Jag förstår hur roligt det måste vara! (En dag ska jag också...) Du vart fin i hårfärgen dessutom - röd är ju en hårfärg som inte är lätt att få naturlig på onaturlig väg, men det klarade du också. Grattis till det med... ;)

Nina Lindgren sa...

GRATTIS!

Sofie Violett sa...

rebecka - Tack! Haha, äntligen någon som säger något om håret ;) Vad roligt, Annika är grym.

sanna - Tack tack tack! <3 Det är hemskt lustigt det där, man går runt och tänker att endagskajagockså, och så plötsligt gör man det och då känns ingenting som väntat.

nina - TACK! <3 <3 <3

Victoria Boysen sa...

Grattis grattis fina fina Sofie! Ledsen att jag inte såg detta tidigare. Vad stolt jag känner mig! Gud vad du förtjänar detta Lyrikkonstnärinnan.

Sofie Violett sa...

victoria - TACK själv, vännen! <3 <3 <3 <3 <3 <3 Och vilken fint smeknamn, det måste jag börja använda!

Nathalie sa...

Åh, åh, vad glad jag blir för din skull! Du anar inte vad jag kommer att gå och titta.

Sofie Violett sa...

nathalie - <3 <3 <3 Åh, du det hoppas jag! Blir en bra pepp för att få mig själv dit också, senast jag var med på gruppställning så vågade jag mig för tusan inte dit. Du är SÅ bra.

Anonym sa...

Oh vad roligt!! Grattis grattis!!