torsdag 4 juni 2009

[liʒˈboɐ]


Härom natten bläddrade jag i en foto/konst-bok om stil/underkläder/bdsm-light. Mellan några av sidorna i slutet hittade jag ett kuvert innehållandes en rar summa bortglömda pengar. Frågorna är såklart många. Hur inskaffades dessa? Hur kunde jag missplacera dem så? Trodde jag helt enkelt att jag 'var smart', eller visste jag undermedvetet att jag en dag skulle behöva en rent ut sagt grym överraskning? Och hur ska jag någonsin kunna bläddra i en bok igen? Besvikelsen kommer att vara omedelbar och skoningslös.

Förhoppningsvis möjliggör detta att jag kan åka dit där vita slott slukas av högvattnet. Och det finns nog bara en sak som jag tycker mer om att besöka när jag åker utomlands, förutom museibutiker : ocenarium(s?)!  Min acceptansnivå för folk som shoppar på semestern är ungefär lika hög som uma vazante.


Eu espero viajar para Lisboa este Verão!  ♥ 



2 kommentarer:

Nathalie sa...

Så glad att jag hittade din blogg. Den gör mig glad.

Sofie Violett sa...

nathalie - Vad roligt, och vad glad Jag blir! Har snurrat runt inne på din blogg ett tag nu ... du är grymt begåvad!