onsdag 10 juni 2009

i spent a summer wasting


Juni blåser, literally, bort - och det kunde inte röra mig mindre. Nu komprimerad fotodagbok från diverse promenader och inomhusaktiviteter, inspirerad av M. Jag har packat in mig hos P på Lilla Essingen, en ö där jag verkligen känner att jag kan fungera : den ligger tillräckligt långt från citykärnan för att jag ska slippa lägga press på mig själv att överhuvudtaget besöka den, och den är överbefolkad av svanar (bra för Svanesången!)

Dagarna flyter i varandra på ett sätt som jag potentiellt skulle kunna uppleva som obehagligt, men just nu behöver jag mitt stiltje : vakna till byggarbetarnas hårda borrande, duscha, städa undan litet, gå en kort promenad med en undermålig förevändning, måla i några timmar, äta whatever fetaostpaj jag ätit de senaste dagarna, smsa, läsa om Lissabon, måla mer, gå en längre promenad och hämta upp P från jobbet vid slussen, "kvalitetstid" (som motsats till den kvantitetstid jag endast vill tillbringa med mig själv - jag går exempelvis inte kvalitativa promenader för att tänka igenom saker och ting, det enda jag vill är att röra på mig och tömma mitt brydda huvud, inte heller målandet är särskilt kvalitativt för jag vet verkligen inte om det är vare sig effektivt eller effektfullt, men det spelar ingen roll) etc. Men, jag är, trots allt ...

men mer konkret jag håller på med ett bokomslag (ja, just for fun alltså) som snart kommer upp här, tror att det kan bli hur fint som helst! Även nya trädkronor i Great Expectations (den här tavlan kommer att bli min död/alternativt min pension). Ska även försöka få till ett ep-omslag till Parker.

litet nygamla tillskott i länklistan:
chun eun sil - den enda konsten jag behöver i juni
lysande utsikter - mycket bra dagbok om det privata, politik och kultur
dr. and - underhållande b&i-klyschor



I'm spending a summer wasting, sleeping, painting and following the water by foot. All photos are my own.

1 kommentar:

Victoria Boysen sa...

Det låter som en väldigt härlig tid skall du veta - till trots för sommaren som inte riktigt själv inser att det är nu den skall göra entré. Jag är nästan lite glad för att det inte är strandväder. Det ger mig en ursäkt att sitta hukad över ett papper och rita loss i soffan. Såg dina finafina konstverk i Jag har alltid ritat. Var tvungen att köpa den. Bara synd för de små stavfelen (petig) men annars var/är den en dröm att bläddra igenom. Blir t o m mysigare att bläddra i när regnet smattrar mot rutorna.

Ser framemot att se mer av vad du kladdar ner om dagarna.

Kram på dig