torsdag 7 maj 2009

"Great Expectations", work in progress


Den senaste tiden har träd av sorten Italian Stone Pine befunnit sig på tapeten. Jag älskar dem! Jag googlar dem! Jag försöker även att måla dem, dock utan ett särskilt autentiskt resultat. Oh, well.

Trädet och hundarna är detaljer ur min nya tavla "Great Expectations", som jag tror har stor potential, bara den får växa till sig litet
.





Both the tree and the bewinged dogs are details from my new painting "Great Expectations". I've been hugely inspired by the Italian Stone Pine tree, when drawing.

9 kommentarer:

Camilla sa...

Jag tycker att din version av trädet är alldeles underbar. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet!

(Och, kul kuriosa - gatan på bilden i Wiki-artikeln är min gamla gata i Rom - Via Appia Nouva. Det tyckte jag var lite kul...)

Sofie Violett sa...

camilla - Åh, tack tack tack!

Är det sant? Men fy så trevligt... bara en sådan sak som att kunna säga "min gamla gata i Rom" - så fint! <3

A sa...

i have great expectations. every time i think of you, little s.

you know who sa...

It's even lovelier up close in real life!

Sofie Violett sa...

a - "little s": känns väldigt gossip girl (little jenny humprey!), sweet! <3 Tack, A.

you know who - Snart får du se den igen, finaste.

Anonym sa...

ser fint ut som vanligt!! :)

A sa...

litte jenny humpfrey with the talent and determination...

Kajsa sa...

Älskar trädet, så fint! Och hundarna är också väldigt fina.

Sofie Violett sa...

a - Indeed!

kajsa - Tack tack tack! Vad glad jag blir!