torsdag 16 oktober 2008

Les Treize Maisons & affisch


Tre små hus som jag känner mig synnerligen nöjd med (... med undantag för den bristfälliga/sneda inscanningen samt mitt mindre professionella försök att föra samman dem som ett panorama i Photoshop). En musikaffär, ett konditori och en skräddare ... jag undrar när stadens väktare ska vända sig till mig i fråga om stadsplaneringen?


Jag använde sedan det näpna kvarteret som förgrund i en kommersiell affisch, med något sorts diffust kulturtema. Ett litet naivt tag på staden som vaknar till liv av musiken, där varje dansares kostym relaterar till en given huskropp.


(klicka för större)



Three little houses which I feel particulary satisfied with (... except for the inferior scanning, and the less professional photoshop-panorama of mine, to get them to fit together). A musicshop, a patisserie and a tailor ... do we really need anything else? I used this little block as a foreground on the poster below, with a bit of a diffuse cultural thematic. Each of the dancers uniforms relate to a given main body of a house, which are woken up to life by the music.

2 kommentarer:

Anonym sa...

julhuset gulhuset vill jag ha uppförstorade detaljer till julbloggen sedan.

Sofie Violett sa...

a - såklart! Är det 1:a december du kör igång, eller tidigare? Det blir du&jag på snirkliga balkongen med spetsad vinglögg intill småtimmarna då vi smiter ned och släpper in den frusna rosa katten och snattar kläderna i skyltfönstret och hit the town ♥